Lymphedema Produk

Lymphedema Produk

Urusan lymphedema boleh agak sukar tetapi terapi gabungan limfa perparitan manual diikuti dengan membalut dan menggunakan pakaian mampatan telah membuahkan hasil yang positif. Penjagaan kulit dan senaman juga memainkan peranan yang penting dalam rawatan lymphedema. Dalam usaha untuk menjalankan terapi ini, pelbagai produk lymphedema digunakan untuk membantu proses. Antara produk adalah pembalut mampatan, pakaian mampatan, buih dan kasut, aksesori seperti cangkuk, pengikat, memakai alat bantuan, padding, peranti mampatan dan pam. Dalam langkah pertama rawatan, limfa perparitan manual dilakukan diikuti dengan membalut dan kegunaan harian pakaian mampatan dengan penjagaan kulit yang biasa.

Pesakit dengan lymphedema perlu memakai pakaian mampatan selepas terapi decongestive supaya pengurangan bengkak dikekalkan. Ini pakaian mampatan sama ada boleh ditempah Khas atau dibeli daripada kedai. Mampatan lengan, sarung tangan, sarung tangan panjang dan coli adalah beberapa produk lymphedema digunakan bagi rantau ini atas badan. Untuk kaki yang lebih rendah, stoking lutut tinggi atau paha tinggi, hos seluar mampatan dan peranti mampatan lain boleh didapati. Adalah penting untuk berjumpa doktor semasa memilih pakaian mampatan supaya ia sesuai untuk keadaan pesakit. Pakaian mampatan perlu diganti secara berkala kerana mereka kehilangan keberkesanan mereka dengan penggunaan yang berterusan.

Membalut badan yang terkena membantu untuk menjaga bengkak di dalam semakan. Sekiranya pesakit lymphedema, pembalut adalah penting untuk memberi rintangan yang pada kulit supaya tisu otot boleh menyerap cecair dan mengurangkan pengekalan air. Walaupun seluruh aktiviti harian atau latihan, ia adalah dinasihatkan untuk membalut anggota badan supaya aliran limfa adalah digalakkan. Pembalut regangan pendek adalah ideal kerana mereka menggalakkan peredaran cecair limfa, dengan itu menghalang bengkak. Pelbagai produk lymphedema tersedia untuk membalut stockinettes -tubular, pembalut untuk jari tangan dan kaki, pembalut pelekat dan pita boleh dibeli mengikut keperluan individu.

Item yang memainkan peranan utama dalam proses rawatan lymphedema adalah pam. Sequential kecerunan Pam dan FlexiTouch Pump dua jenis pam biasa digunakan untuk terapi decongestive. Ini membuktikan untuk menjadi sangat berguna kepada orang yang tidak mempunyai akses kepada ahli terapi urut yang boleh membantu mereka dengan terapi decongestive. Pam lymphedema boleh sama ada dibeli atau disewa dari kedai-kedai perubatan. Produk lymphedema lain termasuk item yang digunakan untuk penjagaan kulit dan pembersihan. Gel, minyak, pelincir dan pelembab krim digunakan oleh pesakit untuk rutin penjagaan kulit mereka.

Pesakit lymphedema harus mengikuti rawatan sepanjang hayat untuk keadaan. Produk yang lebih baru datang di pasaran yang digunakan oleh ahli terapi untuk menjaga isu-isu masalah seperti bengkak dan tisu fibrotik. Pita Therapeutic anjal adalah satu produk seperti yang digunakan untuk melembutkan edemas. Aksesori tertentu yang serupa dengan penggelek pembalut, memakai atau doffing alat bantuan khas atau matlamat kasut untuk membuat hidup sedikit lebih mudah untuk pesakit lymphedema itu. Membeli-belah dalam talian adalah satu kemudahan zaman moden dan pesakit boleh dengan mudah mendapatkan produk lymphedema untuk disesuaikan dengan keperluan masing-masing. Beberapa kedai-kedai ini telah melatih kakitangan untuk membantu pesakit memilih produk yang betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar