Adakah Makanan Mentah Terbaik Penyembuhan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis?

Adakah Makanan Mentah Terbaik Penyembuhan Semulajadi Untuk Jangkitan Yis?

Bukan rahsia bahawa ramai orang telah sembuh jangkitan yis mereka dengan menukar diet makanan mentah. Bukan sahaja diet makanan mentah boleh menyembuhkan Candida yis tetapi ia boleh membersihkan banyak masalah kesihatan lain yang anda mungkin mengalami juga. Orang yang telah mencuba hampir setiap rawatan ortodoks dan alternatif telah beralih kepada diet makanan mentah sebagai pilihan terakhir dan telah kagum dengan hasil yang hampir ajaib.

Melangkah 100% mentah bukan mudah dan ia sudah tentu bukan sesuatu yang perlu dilakukan tanpa beberapa pemikiran dan perancangan terlebih dahulu. Berikut adalah beberapa petua mengenai bagaimana anda boleh mula untuk melaksanakan diet makanan mentah ke dalam hidup anda tanpa terlalu banyak kesulitan dan bagaimana ia boleh membantu anda mengatasi jangkitan yis anda.

Pertama sekali, jika anda telah kecewa dengan berulang atau kronik jangkitan yis maka anda mungkin bersedia untuk melakukan apa sahaja untuk membuangnya. Tetapi jika anda telah makan banyak makanan yang dimasak dan diproses maka sistem pencernaan anda mungkin memberontak jika anda tiba-tiba pergi sepanjang mentah.

Jawapannya ialah untuk meringankan ke dalamnya oleh beransur-ansur menggantikan makanan yang telah dimasak dengan makanan mentah. Mulakan dengan menambah makanan mentah sedikit untuk setiap hidangan. Mempunyai salad kecil sebelum makan dimasak anda jika anda tidak sudah. Jika anda sedang digunakan untuk makan salad cuba menambah beberapa sayur-sayuran yang anda tidak biasanya mengaitkan dengan salad seperti bit mentah parut atau celeriac. Tambah beberapa pucuk untuk itu di luar. Jika anda tidak keberatan nafas bawang putih menambah beberapa ulas bawang putih dihancurkan mentah. Ia adalah anti-kulat semulajadi. Jangan lupa untuk mengunyah makanan anda dengan baik. Penghadaman bermula di dalam mulut.

Untuk buah-buahan atau tidak untuk buah-buahan

Setiap orang yang telah diikuti diet anti-Candida tahu bahawa gula adalah lelaki yang buruk kerana ia suapan yis. Tetapi ada banyak kontroversi sama ada anda boleh makan buah atau tidak. Buah-buahan mengandungi gula semula jadi, fruktosa. Ini tidak seharusnya menjejaskan masalah yis anda sama sekali. Buah-buahan tidak perlu dikecualikan jika anda akan beralih kepada mentah tetapi anda tidak perlu pergi ke laut dengan semula untuk memulakan dengan.

Hanya makan buah-buahan yang lebih kecil dan ia dengan sendiri. Masalahnya sering datang dari mencampurkannya dengan makanan lain. Makan buah sebelum sarapan pagi dan antara waktu makan. Satu perkara yang anda boleh mencampurkan buah-buahan dengan adalah daun hijau. Buat smoothie hijau dengan epal atau pir dan pelbagai daun hijau setiap pagi. Lebih baik lagi, mempunyai satu hari seminggu di mana anda perlu Smoothies hanya Green. Ia akan melakukan keajaiban untuk sistem anda.

Bagaimanakah ia berfungsi?

Jangkitan yis berlaku apabila badan terlalu berasid dan tidak seimbang. Sebab mengapa makanan mentah begitu baik untuk menyembuhkan jangkitan yis adalah kerana ia menjadikan badan lebih beralkali dan membawa kembali untuk mengimbangi. Apabila tubuh badan berada dalam keadaan beralkali Candida tidak boleh keluar dari kawalan.

Walaupun ia mungkin mengambil sedikit keazaman untuk berubah kepada makanan mentah terdapat begitu ramai orang akan mentah sekarang bahawa ia adalah lebih mudah untuk keluar dan makan mentah. Semasa anda menukar ia masuk akal untuk makan lebih banyak makanan beralkali membentuk apabila anda telah dimasak makanan. Jadi memusatkan makanan anda di sekitar lebih sayur-sayuran dan daging kurang. Bijirin adalah kanji yang mendapat ditukar kepada gula supaya tidak termasuk bijirin gluten adalah satu kemestian.

Anda mungkin tidak dapat pergi 100% mentah tetapi jika anda bertujuan untuk makan sebahagian besar daripada makanan mentah anda, anda perlu melihat bahawa ia membuat perbezaan. Jangan membuat kesilapan yang makan terlalu banyak makanan mentah berlemak seperti avokado, kacang dan benih kerana pada sesetengah orang ia adalah diet lemak yang tinggi mereka daripada kandungan gula yang telah mengekalkan masalah yis. Ingat, kira-kira adalah kunci. Sebaik sahaja anda mendapat hak yang anda akan bersetuju bahawa makanan mentah adalah penawar semula jadi yang terbaik untuk jangkitan yis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar