Apa gunanya?

Apa gunanya?

Sejak akupunktur 1960-an dan perubatan timur telah menimbulkan persoalan di Amerika Syarikat tentang bagaimana kesihatan dan kesejahteraan yang dilihat di tempat-tempat lain di seluruh dunia. Akupunktur adalah sistem yang paling lama secara berterusan diamalkan perubatan di dunia dan digunakan oleh satu pertiga daripada penduduk dunia sebagai sistem penjagaan kesihatan primer. Apabila anda berhenti dan berfikir tentang hal itu, itu banyak orang. Apakah semua kehebohan mengenai anyway? Apa yang mereka bercakap tentang apabila membuang frasa dan istilah seperti "Qi" dan "perubatan pencegahan," "semula jadi", dan "perubatan holistik"? Tujuan artikel ini adalah untuk mengisi beberapa jurang yang anda ada tentang akupunktur dan kegunaannya.

Akupunktur adalah satu sebahagian daripada sistem perubatan dipanggil perubatan timur. Antara bahagian-bahagian lain adalah herba, meditasi, pengantaraan seperti Tai Chi atau Qi Gong, kerja badan dan pemakanan yang bergerak. Perubatan timur percaya bahawa setiap makhluk hidup mempunyai tenaga yang memberi hidup penting yang dipanggil Qi, disebut "chee." Inti dari akupunktur adalah untuk menggerakkan Qi. Jika Qi kami tidak bergerak bebas dan sama rata di seluruh badan kita, gejala mula muncul dan kita tidak berasa sihat. Satu contoh yang baik ini adalah sakit kepala. Sakit kepala biasanya tanda memuat hal melimpah-limpah atau kekurangan Qi dalam kepala kita. Seorang ahli akupunktur akan bertemu dengan anda dan membuat keputusan untuk membawa lebih banyak Qi ke kawasan itu atau keluar Qi berlebihan yang sudah ada. Lain kali anda mendapat sakit kepala, masuk dan tanya diri anda, "Adakah kepala saya berasa benar-benar ketat dan penuh atau di tempat-tempat kosong?" Melakukan ini akan membantu anda belajar untuk ikuti tanda-tanda badan anda.

Dari perspektif perubatan timur, akupunktur dilihat sebagai "semula jadi" kerana tiada apa yang ditambah kepada badan kita. Tugas akupuntur adalah untuk menggalakkan kelancaran tenaga yang ini telah diketahui. Ini benar-benar memberi kuasa. Apabila kita memerlukan sokongan dari seorang profesional, ia tidak bermakna kita rosak atau pecah. Kita sudah ada segala-galanya yang kita perlukan di dalam diri kita sendiri. Kami hanya memerlukan bantuan mengarahkan tenaga kita.

Istilah "perubatan holistik" merujuk kepada kepercayaan bahawa penyakit tidak berasingan daripada orang keseluruhan. Dalam erti kata lain, pengamal perubatan timur, walaupun mereka pakar dalam penyakit tertentu, tidak akan melihat penyakit yang tanpa memikirkan apa lagi yang berlaku dalam hidup anda. Mari kita gunakan contoh ulser. Akupuntur percaya bahawa ulser tidak nyata dari udara tipis. Ada sebab atau punca untuk ketidakselesaan kami. Berbanding hanya membuat rasa sakit ulser pergi, akupuntur mahu memahami mengapa tubuh anda memberikan off tanda amaran ini dalam bentuk sakit di bahagian perut anda. Adakah anda minum air yang cukup, adakah anda cemas di tempat kerja, adakah anda marah dengan rakan-rakan kami, adakah anda makan makanan yang tidak bersetuju dengan perut anda? Dengan memberi perhatian dan perasan tanda-tanda pertama ketidakselesaan perut, akupunktur anda boleh bekerja dengan anda untuk menyambung kepada beberapa tingkah laku dan mengelakkan ia masa yang akan datang dengan membuat perubahan gaya hidup yang diperlukan.

Penekanan kepada pembelajaran untuk mendengar badan kita sebabnya akupunktur dipegang sebagai perubatan pencegahan yang berguna. Akupunktur bukan sahaja menyimpan bergerak tenaga kita, yang menghapuskan pengumpulan lebihan atau kekurangan Qi, tetapi ia mengajar kita untuk memberi perhatian kepada isyarat badan kita apabila sesuatu yang tidak kena. Apabila kita mempunyai kecil sakit, sakit, kebimbangan, angers, atau kekecewaan, kita boleh melihat mereka dan membuat perubahan sebelum ia menjadi penyakit utama atau penyakit.

Sekarang kita telah meliputi beberapa aspek umum akupunktur, mari kita lihat beberapa soalan yang lebih lazim.

Adakah akupunktur menyakitkan? Sensasi bahawa pengalaman pelanggan semasa pelbagai akupunktur dari apa-apa untuk sakit sekejap atau berat. Beberapa perkara yang lebih sensitif daripada yang lain. Pesakit menggambarkan sensasi seperti sekejap dan sering sangat santai.

Apakah akupunktur dilindungi oleh insurans? Akupunktur adalah salah satu manfaat yang paling diminta syarikat insurans. Liputan boleh berkisar dari 0% hingga 75%. Hubungi nombor telefon di belakang kad insurans anda untuk mengetahui tentang liputan pada polisi anda.

Adakah jarum selamat? Ya. Steril, jarum pakai buang yang digunakan. Ia digunakan sekali dan kemudian dibuang serta-merta.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar