Luka terbuka Sejuk - Apa yang menyebabkan Mereka dan Bagaimana Merawat Mereka?

Luka terbuka Sejuk - Apa yang menyebabkan Mereka dan Bagaimana Merawat Mereka?

Mengalami luka sejuk, sama ada ia adalah kali pertama anda atau masa seratus, adalah amat tidak selesa, menyakitkan dan hodoh. Anda mungkin tertanya-tanya mengapa mereka berlaku dan apa yang boleh anda lakukan untuk menghilangkan daripada mereka.

Kudis sejuk adalah satu bentuk herpes yang tidak kelamin. Terdapat beberapa virus juga disebabkan oleh herpes, seperti penyakit cacar air. Sesiapa sahaja boleh menjadi terjejas oleh keadaan ini dan kira-kira 80-90% daripada penduduk Amerika Syarikat telah mengalami sekurang-kurangnya sekali.

Anda tidak boleh diubati daripada virus herpes sebaik sahaja anda memilikinya. Satu-satunya perkara yang boleh anda lakukan adalah menjalankan rawatan dan ubat-ubatan yang akan menghalang mereka daripada berlaku lagi. Terdapat beberapa langkah mudah yang boleh diambil untuk membantu anda dengan pencegahan.

Anda juga perlu mengambil kira cara-cara untuk menjaga virus itu di bawah kawalan apabila anda mempunyai tanda-tanda luar, kerana ia adalah satu keadaan yang amat mudah berjangkit. Mencium dan sentuhan kulit adalah daripada soalan jika anda cuba untuk mengawal virus itu. Anda juga akan perlu untuk mencuba dan mengelakkan barangan perkongsian seperti tuala dan barang-barang peribadi lain.

A sakit sejuk boleh membangunkan mana-mana sahaja pada kulit supaya anda akan perlu untuk memastikan anda sentiasa membasuh tangan anda dengan sempurna dan cuba mengelak daripada menyentuh bahagian-bahagian badan anda.

Pencetus utama adalah:

o Tekanan
o Penyakit
o Kurang tidur
o pendedahan cahaya matahari yang melampau

Jika anda menyimpan kudis sejuk menutupinya boleh membantu untuk menghentikan jangkitan daripada merebak dan juga akan membolehkan kawasan itu untuk kekal bersih dan menyembuhkan lebih cepat.

Sejak krim kaunter dan ubat-ubatan preskripsi boleh membantu untuk melegakan gejala-gejala yang luka sejuk. Mereka boleh bekerja dengan baik untuk mengurangkan jangkitan dan menghentikan pembakaran dan gatal-gatal sensasi, namun mereka tidak akan berfungsi untuk semua pesakit. Jika sesuatu yang tidak bekerja untuk anda, ini bermakna anda perlu mencari rawatan alternatif. Terdapat pelbagai opsyen yang tersedia untuk anda, supaya anda akan dapat mencari sesuatu yang akan bekerja untuk keadaan tertentu anda.

Salah satu kaedah pencegahan yang terbaik adalah untuk menjaga kesihatan mental dan fizikal anda dan menjaga kebersihan. Ubat rumah untuk kudis sejuk boleh membantu mempercepatkan proses penyembuhan juga. Anda mungkin mendapati bahawa gabungan beberapa rawatan bekerja lebih baik untuk anda dan terdapat banyak keputusan yang besar yang telah dicapai dengan menggunakan kaedah gabungan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar